درباره سايت
اللّهُمَّ صَلِّ عَلى جَعْفَرِ بْنِ مُحَمَّدٍ الصَّادِقِ خازِنِ العِلْمِ الدَّاعی إِلَیْکَ بِالحَقِّ النُّورِ المُبِینِ،. اللّهُمَّ وَکَما جَعَلْتَهُ مَعْدِنَ کَلامِکَ وَوَحْیِکَ وَخازِنَ عِلْمِکَ .
هدف از خلقت عالم معرفت و عبادت خداوند متعال است, و غرض از بعثت انبیاء از آدم تا خاتم تحقق آن است, رسول خدا (صلی الله علیه و آله و سلم) برای تعلیم و تربیت بشریّت به معرفت و عبادت ,قرآن و کسی که نزد او علم تمام قرآن است به یادگار گذاشت.
هرچند حوادث روزگار نگذاشت مفسّر معصومِ قرآن, پرده از حقایق کتاب خدا بردارد ولی در فرصت کوتاهی که برای ششمین اختر فرزوان آسمان هدایت پیش آمد,شاهراه مذهب حق را برای رهروانِ از خلقت باز کرد , و فطرت تشنه انسانیت را به آب حیات عبادت و معرفت سیرآب کرد.
امید است پیروان مذهب حق روز عزای آن حضرت, آنچه در توان دارند در مراسم سوگواری انجام دهند تا مشمول دعای مستجاب او شوند که فرمود((رحم الله من احیی امرنا)) رحمتی که سرمایه ی سعادت و وسیله ی نجات از شدائد برزخ و قیامت است.
در راستای جنگ نرم و عمل به فرمایشات رهبر معظم انقلاب و مقابله با تهاجمات فرهنگی که ایمان مسلمین را نشانه رفته است و سعی در تخریب عقاید و افکارمان دارد در فضای مجازی پایگاه مذهبی دارالصادقیون را در سرزمین تکریم مقام عالی امام صادق علیهالسلام شهرستان رفسنجان (دارالصادقیون) ،راه اندازی نموده ایم.که وظیفه خود را در قبال احیای اندیشه های والای اهل بیت(علیهم السلام) و حفظ ارزش ها و دفاع از مبانی فکری انقلاب واسلام انجام داده و مطالبی سودمند برای کسانی که جویای حقیقت هستند ارائه نماییم.امیدواریم که شما خوانندگان عزیز با نظرات سازنده خود محبین صادق الائمه علیه السلام را ، در راستای عمل به وظیفه یاری نمایید. این پایگاه در راستای جنگ نرم و تبلیغات حرکت کاروان صادقیه در رفسنجان راه اندازی شده است وبیشتر مطالب آن در خصوص توسل وعشق به اهل بیت و احیای اندیشه های والای اسلام ناب محمدی و تکریم مقام عالی ارباب امام جعفر صادق (علیه السلام) می باشد.
آدرس:استان کرمان ، شهرستان رفسنجان
حسن آباد صادق الائمه علیه السلام نوق
احمدتقی نژاد
بایگانی
- آبان ۱۳۹۸ (۲)
- مهر ۱۳۹۸ (۲)
- شهریور ۱۳۹۸ (۴)
- مرداد ۱۳۹۸ (۵)
- تیر ۱۳۹۸ (۹)
- خرداد ۱۳۹۸ (۱۲)
- ارديبهشت ۱۳۹۸ (۵)
- فروردين ۱۳۹۸ (۳)
- اسفند ۱۳۹۷ (۷)
- بهمن ۱۳۹۷ (۱۳)
- دی ۱۳۹۷ (۳)
- آذر ۱۳۹۷ (۹)
- آبان ۱۳۹۷ (۱۰)
- مهر ۱۳۹۷ (۸)
- شهریور ۱۳۹۷ (۲۴)
- مرداد ۱۳۹۷ (۸)
- تیر ۱۳۹۷ (۱۳)
- خرداد ۱۳۹۷ (۵)
- ارديبهشت ۱۳۹۷ (۱۹)
- فروردين ۱۳۹۷ (۲۰)
- اسفند ۱۳۹۶ (۲۲)
- بهمن ۱۳۹۶ (۳۹)
- دی ۱۳۹۶ (۴۲)
- آذر ۱۳۹۶ (۳۱)
- آبان ۱۳۹۶ (۳۴)
- مهر ۱۳۹۶ (۲۱)
- شهریور ۱۳۹۶ (۴۲)
- مرداد ۱۳۹۶ (۵۰)
- تیر ۱۳۹۶ (۶۳)
- خرداد ۱۳۹۶ (۷۲)
- ارديبهشت ۱۳۹۶ (۹۲)
- فروردين ۱۳۹۶ (۶۷)
- اسفند ۱۳۹۵ (۶۷)
- بهمن ۱۳۹۵ (۵۶)
- دی ۱۳۹۵ (۷۴)
- آذر ۱۳۹۵ (۹۵)
- آبان ۱۳۹۵ (۱۰۷)
- مهر ۱۳۹۵ (۸۱)
- شهریور ۱۳۹۵ (۱۵۷)
- مرداد ۱۳۹۵ (۲۲۱)
- تیر ۱۳۹۵ (۲۹۲)
- خرداد ۱۳۹۵ (۱۷۵)
- ارديبهشت ۱۳۹۵ (۱۰۴)
- فروردين ۱۳۹۵ (۱۰۷)
- اسفند ۱۳۹۴ (۶۹)
- بهمن ۱۳۹۴ (۶۸)
- دی ۱۳۹۴ (۶۶)
- آذر ۱۳۹۴ (۱۷۳)
- آبان ۱۳۹۴ (۲۷۶)
- مهر ۱۳۹۴ (۲۸۵)
- شهریور ۱۳۹۴ (۲۷۶)
- خرداد ۱۳۹۴ (۱)
خلاصه آمار
پربحث ترين ها
-
اللهم صل علی جعفربن محمد الصادق
نظرات: ۱۳ -
متن زیارت مخصوص امام صادق علیه السلام
نظرات: ۱۱ -
-
-
-
-
-
معرفی امامزاده سید کافی علیه السلام
نظرات: ۶ -
-
محبوب ترين ها
-
۸۵۶ -
۱۴۵۸ -
۲۵۸۱ -
۱۱۶۵ -
۷۷۹ -
۲۸۸۷ -
۵۸۱ -
۲۱۲۱ -
۱۹۲۲ -
۴۷۲۸
پيوندها
توصیه و سفارشات حضرت امام رضا علیه السلام براى سلامت تن و روان حالات طبیعى انسان
بانک احادیث موضوعی نصایح و معجزات
بدان خداوند عالم حالات آدمى را که بر آن ها ساخته شده ، و به آن احوال متصرف در حیات و زندگانى است ، چهار بخش قرار داده است .
حالت اول
از پانزده سالگى تا بیست و پنج سالگى که جوانى و خوبى و طراوت او در این دوره از عمر است ، و در این مدت خون در مزاج او بر سایر اخلاط (672) غالب است .
حالت دوم
حالت دوم از بیست و پنج سالگى است تا به سى و پنج سالگى ، در این قسمت از عمر غلبه با صفرا است که به نهایت شدت و قوت مى رسد. بر همین حالت به سر مى برد تا این دوره سپرى شده به حالت سوم برسد.
حالت سوم
این حالت از سى و پنج سالگى شروع مى شود و به شصت سالگى ختم مى گردد. در این دوره از عمر سایر اخلاط مغلوب مره سوداء است . این دوره روزگار حکمت و پند و اندرز و معرفت و عبرت و انتظام امور زندگى و صحت نظر در عواقب امور و دوراندیشى است . در این دوره رایش صادق و متین ، دلش محکم و ثابت است ، و تصرفات حیات ، او را دگرگون نمى سازد.
حالت چهارم
پس آن گاه داخل در حالت چهارم مى شود. در این سن بلغم بر سایر اخلاط غلبه پیدا مى کند. و این حالتى است که به چیزى تغییر نمى کند،مگر پیرى و ناتوانى ، تلخى زندگى ، کم شدن نیرو، فساد و بى نظمى . نشانه این حالت آن است که حافظه کم و فراموشى زیاد مى شود و شخص چیزها و کسانى را که به آن مربوط بوده نمى شناسد. در حضور مردم چرت مى زند، هنگام خواب بیدار مى ماند و موقع بیدارى خوابش مى برد. روش و عادت دیرین خود را از دست مى دهد، آب جلوه او خشک مى شود، از قدرت روئیدن ناخن و موى او کاسته مى گردد. بلغم سرد و خشک است ، سردى و خشکى همان معناى مرگ و فناى اجسام مى باشد. جسم بر اثر غلبه قوه بلغمیه نیروى خود را از دست مى دهد و نابود مى گردد.
غلبه اخلاط بر چهار قسمت از بدن
خداوند طبایع را بر چهار جزء بدن تقسیم کرد:
1 - خون را بر سرو صورت و چشمها و گوشها و بینى و دهان و دماغ مسلط کرد. 2 - بلغم را بر سینه با نیروى باد غلبه داد. 3 - صفرا را بر دنده هاى پهلو غالب کرد. 4 - سودا را بر شکم و امعاء و احشاء تسلط داد. (673)
علاج بلغم
هر کس مى خواهد بلغم را از خود دور کند، هر روز در اول ساعت آن ، چیزى از جوارش حریف میل کند، حمام زیاد برود، و کار آمیزش با زنان را بسیار کند. در آفتاب بسیار بنشیند و از غذاهاى سرد و مرطوب پرهیز کند.(674)
علامه مجلسى قدس سره مى فرماید: مراد از جوارش حریف ، جوارش فلافلى است ، که مشتمل است بر فلفل و دارا فلفل .
علاج زرداب
کسى که مى خواهد آتش صفرا را در خود خاموش کند، هر روز مقدارى از چیزهائى که خنک و رطوبى است میل کند، و بدن خود را استراحت بدهد، و کمتر حرکت کند و به چیزهائى که از دیدن آن ها خشنود مى شود بسیار نگاه کند. (675)
علاج سودا
کسى که مى خواهد سودا را بسوزاند پس بر او باد به زیاد قى کردن و فصد عروق و مداومت نوره . (676)
علل برخى از بیماریها(677)
داخل شدن به حمام با شکم پر مورث قولنج مى گردد.غسل کردن با آب سرد، بعد از خوردن ماهى باعث فلج مى شود.خوردن ترنج در شب چشم را چپ و احوال مى کند.جماع با زن حائض طفل را به خطر جذام مى اندازد.بول نکردن بعد از عمل مجامعت مولد سنگ مثانه مى گردد.جماع بعد از جماع بدون این که غسلى در میان فاصله شود، طفل را به جنون نزدیک مى کند.خوردن گوشت خام مولد کرم معده در شکم است .خوردن انجیر تولید شپش مى کند، در صورتى که گندیده و سیاه شده باشد.خوردن آب سرد بعد از طعام گرم دندان را فاسد و خراب مى کند.هنگامى که خواستى به حمام بروى و دچار سردرد و زکام نشوى ، قبل از فرو رفتن در آب ، پنج جرعه آب گرم تمیز بنوش که باذن خداوند متعال از سردرد و درد شقیقه سالم میمانى و گفته شده که پنج کشف آب گرم نیز بر روى سر ریخته شود.
پیشگیرى از بعضى بیماریها(678)
هر کس مى خواهد از درد مثانه شکایت نکند، بول خود را نگه ندارد هر چند بر روى اسب باشد.کسى که مى خواهد به آزار شکم مبتلا نشود، در میان طعام خوردن آب ننوشد، زیرا آب خوردن در بین غذا رطوبت بدن را زیاد و معده را ضعیف مى گرداند، رگهاى بدن بهره خود را از غذا نمى گیرند، و غذا در معده تحلیل نمى رود.کسى که مى خواهد به سنگ مثانه و حبس البول دچار نشود، موقع انزال جلوى منى را نگیرد و کار مجامعت را طولانى نکند.
کسى که مى خواهد، حافظه اش قوى شود، صبح ها ناشتا نزدیک هفتاد مثقال زبیب (679) بخورد.
کسانى که به نیروى حفظ بیشترى احتیاج دارند، هر روز سه قطعه زنجبیل که با عسل مربا شده ، بخورند و نیز مقدارى خردل با غذاى خود مصرف کنند.
کسى که مى خواهد ناخنهاى او نترکد و زرد نشود و اطراف ناخنهایش سالم بماند، ناخنهایش را در هر پنجشنبه یکبار بگیرد، و روز دیگرى را براى این کار اختیار نکند.
هر که مى خواهد به گوش درد مبتلا نباشد، هنگام خوابیدن مقدارى پنبه در سوراخ گوش خود بگذارد.
هر کس بخواهد در دوره زمستان زکام را از خود دور بیند، هرروز سه لقمه از غذاى عسل میل کند.
عسلى که بوئیدن آن تولید عطسه مى کند، و آن ها که نوشیدنش مسکر و مستى مى آورد، و آن هائى که چشیدنش گلو و مرى را مى سوزاند، این انواع از عسل خوب نیست ، بلکه سم و کشنده است .
کسانى که از زکام درایام تابستان ناراحتند، هر روز یک خیار بخورند و از نشستن در آفتاب پرهیز کنند.
کسى که مى خواهد غذایش تحلیل برود و از آن ضررى نبیند، اول به طرف راست بخوابد و سپس به سمت چپ بغلطد تا بخواب رود.کسانى که به نیروى حفظ بیشترى احتیاج دارند، هر روز سه قطعه زنجبیل که با عسل مربا شده ، بخورند و نیز مقدارى خردل با غذاى خود مصرف کنند.
کسى که مى خواهد ناخنهاى او نترکد و زرد نشود و اطراف ناخنهایش سالم بماند، ناخنهایش را در هر پنجشنبه یکبار بگیرد، و روز دیگرى را براى این کار اختیار نکند.
هر که مى خواهد به گوش درد مبتلا نباشد، هنگام خوابیدن مقدارى پنبه در سوراخ گوش خود بگذارد.
هر کس بخواهد در دوره زمستان زکام را از خود دور بیند، هرروز سه لقمه از غذاى عسل میل کند.
عسلى که بوئیدن آن تولید عطسه مى کند، و آن ها که نوشیدنش مسکر و مستى مى آورد، و آن هائى که چشیدنش گلو و مرى را مى سوزاند، این انواع از عسل خوب نیست ، بلکه سم و کشنده است .
کسانى که از زکام درایام تابستان ناراحتند، هر روز یک خیار بخورند و از نشستن در آفتاب پرهیز کنند.
کسى که مى خواهد غذایش تحلیل برود و از آن ضررى نبیند، اول به طرف راست بخوابد و سپس به سمت چپ بغلطد تا بخواب رود.
دستورات مقاربت با همسر(680)
در اول شب چه زمستان و چه تابستان باشد، با زنان نزدیکى مکن ، زیرا در اول شب معده و عروق پر است و در این حال مجامعت ناپسند است .
جماع با شکم پر در اول شب موروث بیمارى قولنج و فالج و لقوه و نقرس و سنگ و تقطیر بول و فتق و ضعف چشم و کم نورى مى شود.پس وقتى که اراده این کار داشتى ، خوب است آخر شب را بدان اختصاص دهى ، این وقت براى بدن صلاحیتش بیشتر است و در تولید نسل بیشتر مایه امیدوارى است ، و عقل مولد را تیزتر مى گرداند، یعنى فرزندى را که خدا بخواهد به آن ها بدهد.
با زنان میامیز مگر پاک باشند، چون از کار فارغ شدى فورى بر پا مایست و منشین ، بلکه قدرى به سمت راست خود بخواب یا تکیه کن ، آن گاه براى دفع بول از جاى برخیز، این کار به اذن خداى متعال تو را از سنگ مثانه تامین خواهد داد.
پس از خاتمه کارها غسل کن و همان ساعت قدرى مومیائى با شربت عسل یا عسل کف گرفته بیاشام ، خوردن این شربت کسرى تو را از ناحیه جماع جبران مى کند.
باید دانست که آمیزش با زنان از نظر وقت ، هنگامى که ماه در برج حمل و دلو است نیکو است و از آن بهتر وقتى است ، که ماه در برج ثور باشد، زیرا ثور شرف ماه است .
کسى که مى خواهد ناخنهاى او نترکد و زرد نشود و اطراف ناخنهایش سالم بماند، ناخنهایش را در هر پنجشنبه یکبار بگیرد، و روز دیگرى را براى این کار اختیار نکند.
هر که مى خواهد به گوش درد مبتلا نباشد، هنگام خوابیدن مقدارى پنبه در سوراخ گوش خود بگذارد.
هر کس بخواهد در دوره زمستان زکام را از خود دور بیند، هرروز سه لقمه از غذاى عسل میل کند.
عسلى که بوئیدن آن تولید عطسه مى کند، و آن ها که نوشیدنش مسکر و مستى مى آورد، و آن هائى که چشیدنش گلو و مرى را مى سوزاند، این انواع از عسل خوب نیست ، بلکه سم و کشنده است .
کسانى که از زکام درایام تابستان ناراحتند، هر روز یک خیار بخورند و از نشستن در آفتاب پرهیز کنند.
کسى که مى خواهد غذایش تحلیل برود و از آن ضررى نبیند، اول به طرف راست بخوابد و سپس به سمت چپ بغلطد تا بخواب رود.
دستورات مقاربت با همسر(680)
در اول شب چه زمستان و چه تابستان باشد، با زنان نزدیکى مکن ، زیرا در اول شب معده و عروق پر است و در این حال مجامعت ناپسند است .
671-طب الرضا.
672-اخلاط اربعه : دراصطلاح قدما: خون ، صفرا، سودا، بلغم .
673-طب الرضا.
674-همان .
675-طب الرضا.
676-همان
677-همان
678-طب الرضا.
679-انگور خشک شده ، مویز، کشمش .
680-طب الرضا
طبقه بندی موضوعی
- بانک احادیث موضوعی (۲۷۰)
- حکایات و داستانهای جالب (۴۱۰)
- نگاهی به زندگینامه ائمه اطهار (۲۲)
- آموزه های دینی و مذهبی (۱۲۴۲)
- معرفی و زندگی نامه بزرگان (۱۴۵)
- موضوعات اجتماعی (۷۷)
- اعمال ماهها و روزهای قمری (۱۸)
- سیره و اشعار (۹۴)
- نصایح و معجزات (۱۰۶)
- مناظرات (۵۱)
- مناسبتهای اسلامی (۳۲)
- اجتماعات دینی و مذهبی (۱۹۱)
- اطلاعیه ها (۷۷)
- بانک پیامک ها (۱۵۰)
- گوناگون (۹۴)
- شهدا و دفاع مقدس (۹۵)
- تصاویر و مراسم محله صادقیون (۸۹)
- شعر و دلنوشته های مذهبی (۱۱۹)
- امامزاده سیدجلال الدین اشرف (۱۴۵)
- امامزاده سید کافی علیه السلام (۱۸)
آخرين مطالب
-
اطلاعیه
شنبه ۴ آبان ۱۳۹۸ -
خدمت رسانی موکب امام علی علیه السلام منطقه نوق رفسنجان
جمعه ۳ آبان ۱۳۹۸ -
گزارش تصویری از تجمع عزاداران اربعین حسینی درامامزاده سیدجلال الدین
دوشنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۸ -
راهپیمایی جاماندگان اربعین از روستاهای مجاور به سمت امامزاده سیدجلال الدین اشرف
پنجشنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۸ -
مراسم زیارت عاشورا دردهه اول محرم منزل جانبازحاج علی طاهری
دوشنبه ۲۵ شهریور ۱۳۹۸ -
همایش شیرخوارگان حسینی در امامزاده سیدجلال الدین اشرف برگزارشد
شنبه ۱۶ شهریور ۱۳۹۸ -
سومین یادواره شهیدان اکبری برنا و رنجبرمحمدی برگزارشد
دوشنبه ۱۱ شهریور ۱۳۹۸ -
عیوب ساختاری
جمعه ۱ شهریور ۱۳۹۸ -
مراسم جشن عیدسعید غدیر در امامزاده سید جلال الدین اشرف برگرارشد
چهارشنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ -
یادواره شهدای غواص وگرامیداشت شهیدان بهامین علیرضایی جعفرآبادنوق برگزارشد
يكشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۸
پربازديدها
-
۱۸۵۷۴ -
۱۲۷۱۷۰ -
۶۵۳۴ -
۵۵۹۰ -
۴۳۷۴ -
۴۳۴۵ -
۴۷۲۸ -
۳۴۷۴ -
۳۶۴۷ -
۳۳۷۵
نظرات (۰)
هیچ نظری هنوز ثبت نشده است