يكشنبه, ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۴، ۰۷:۲۵ ق.ظ

درباره سايت

پایگاه مذهبی دارالصادقیون

اللّهُمَّ صَلِّ عَلى جَعْفَرِ بْنِ مُحَمَّدٍ الصَّادِقِ خازِنِ العِلْمِ الدَّاعی إِلَیْکَ بِالحَقِّ النُّورِ المُبِینِ،. اللّهُمَّ وَکَما جَعَلْتَهُ مَعْدِنَ کَلامِکَ وَوَحْیِکَ وَخازِنَ عِلْمِکَ .
هدف از خلقت عالم معرفت و عبادت خداوند متعال است, و غرض از بعثت انبیاء از آدم تا خاتم تحقق آن است, رسول خدا (صلی الله علیه و آله و سلم) برای تعلیم و تربیت بشریّت به معرفت و عبادت ,قرآن و کسی که نزد او علم تمام قرآن است به یادگار گذاشت.
هرچند حوادث روزگار نگذاشت مفسّر معصومِ قرآن, پرده از حقایق کتاب خدا بردارد ولی در فرصت کوتاهی که برای ششمین اختر فرزوان آسمان هدایت پیش آمد,شاهراه مذهب حق را برای رهروانِ از خلقت باز کرد , و فطرت تشنه انسانیت را به آب حیات عبادت و معرفت سیرآب کرد.
امید است پیروان مذهب حق روز عزای آن حضرت, آنچه در توان دارند در مراسم سوگواری انجام دهند تا مشمول دعای مستجاب او شوند که فرمود((رحم الله من احیی امرنا)) رحمتی که سرمایه ی سعادت و وسیله ی نجات از شدائد برزخ و قیامت است.
در راستای جنگ نرم و عمل به فرمایشات رهبر معظم انقلاب و مقابله با تهاجمات فرهنگی که ایمان مسلمین را نشانه رفته است و سعی در تخریب عقاید و افکارمان دارد در فضای مجازی پایگاه مذهبی دارالصادقیون را در سرزمین تکریم مقام عالی امام صادق علیهالسلام شهرستان رفسنجان (دارالصادقیون) ،راه اندازی نموده ایم.که وظیفه خود را در قبال احیای اندیشه های والای اهل بیت(علیهم السلام) و حفظ ارزش ها و دفاع از مبانی فکری انقلاب واسلام انجام داده و مطالبی سودمند برای کسانی که جویای حقیقت هستند ارائه نماییم.امیدواریم که شما خوانندگان عزیز با نظرات سازنده خود محبین صادق الائمه علیه السلام را ، در راستای عمل به وظیفه یاری نمایید. این پایگاه در راستای جنگ نرم و تبلیغات حرکت کاروان صادقیه در رفسنجان راه اندازی شده است وبیشتر مطالب آن در خصوص توسل وعشق به اهل بیت و احیای اندیشه های والای اسلام ناب محمدی و تکریم مقام عالی ارباب امام جعفر صادق (علیه السلام) می باشد.
آدرس:استان کرمان ، شهرستان رفسنجان
حسن آباد صادق الائمه علیه السلام نوق
احمدتقی نژاد

بایگانی

پربحث ترين ها

محبوب ترين ها

پيوندها

تصاوير برگزيده

شبکه های اجتماعی

آیا تعصّب و انحصارطلبى همه جا منفى است؟

آموزه های دینی و مذهبی

آیا تعصّب و انحصارطلبى همه جا منفى است؟


اگر بناى تعصّب و انحصارطلبى منطق باشد، بجا خواهد بود؛ چون اولین انحصار طلب، خداوند است؛زیرا مى‏فرماید: «انّنى أنا اللّه لا اله الاّ أنا» 
دومین انحصار طلب، قرآن است که تنها دین مورد قبول را اسلام مى‏داند و مى‏فرماید: «و من یبتغ غیر الاسلام دینا فلن یقبل منه»(آل عمران، 85.) 
به ما دستور داده‏ اند در اختلافات و نزاعها فقط به اولیاى خدا مراجعه کنیم نه به طاغوت‏ها و ستمگران. 
نماز فقط به سمت قبله قبول است، نه جهات دیگر. 
کوتاه سخن آنکه اگر سخن و راهى حق است، باید بر آن مقاومت و اصرار ورزید و از غیر آن پرهیز کرد، امّا اگر سرچشمه‏اش تعصّب، کشور، اقلیم، لهجه، نژاد، قبیله، منطقه، شغل، لباس و یا هر چیز دیگرى باشد، تعصّب منفى و ممنوع است. چنانکه در قرآن مى‏خوانیم که یهودیان به قدرى متعصّب بودند که فقط خود را محبوب خدا مى‏دانستند و مى‏گفتند: هرکس مى‏خواهد هدایت شود یا باید یهودى باشد یا مسیحى. «کونوا هوداً او نصارى تهتدوا»(بقره، 135.) 
امّا قرآن با کمال صراحت مى‏فرماید: هدایت تنها هدایت از طرف خداست و کارى به نژاد خاصى ندارد. «قل انّ هُدىَ اللّه هو الهُدى»( بقره، 120.) و رنگ الهى داشتن مهم است و کارى به نژاد ندارد. «صبغة اللّه»(بقره، 138.) 
اساس این تعصّبات، موهوماتى بود که یهود به آن پایبند بود و خود را فرزندان و دوستان خدا مى‏ دانستند. «نحن أبناء اللّه و أحبّائه»( مائده، 18.) 
به هرحال آنجا که شرع و عقل و منطق حاکم است، پافشارى و پاى‏بندى لازم است و سازشکارى جایز نیست و قرآن بارها به پیامبر دستور مى‏دهد که ذرّه‏اى از موضع خود کوتاه نیاید؛ زیرا که سازش آرزوى مخالفان است. «ودّوا لو تدهن فیدهنون»(قلم، 9) و مى‏فرماید: پیشنهاد سازش را با قاطعیت رد کن و به آنها بگو: دینتان براى خودتان و دین من نیز براى خودم. «لکم دینکم و لى دین»(کافرون، 6.)

نظرات (۰)
هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی