جمعه, ۱۱ آبان ۱۴۰۳، ۰۹:۰۷ ق.ظ

درباره سايت

پایگاه مذهبی دارالصادقیون

اللّهُمَّ صَلِّ عَلى جَعْفَرِ بْنِ مُحَمَّدٍ الصَّادِقِ خازِنِ العِلْمِ الدَّاعی إِلَیْکَ بِالحَقِّ النُّورِ المُبِینِ،. اللّهُمَّ وَکَما جَعَلْتَهُ مَعْدِنَ کَلامِکَ وَوَحْیِکَ وَخازِنَ عِلْمِکَ .
هدف از خلقت عالم معرفت و عبادت خداوند متعال است, و غرض از بعثت انبیاء از آدم تا خاتم تحقق آن است, رسول خدا (صلی الله علیه و آله و سلم) برای تعلیم و تربیت بشریّت به معرفت و عبادت ,قرآن و کسی که نزد او علم تمام قرآن است به یادگار گذاشت.
هرچند حوادث روزگار نگذاشت مفسّر معصومِ قرآن, پرده از حقایق کتاب خدا بردارد ولی در فرصت کوتاهی که برای ششمین اختر فرزوان آسمان هدایت پیش آمد,شاهراه مذهب حق را برای رهروانِ از خلقت باز کرد , و فطرت تشنه انسانیت را به آب حیات عبادت و معرفت سیرآب کرد.
امید است پیروان مذهب حق روز عزای آن حضرت, آنچه در توان دارند در مراسم سوگواری انجام دهند تا مشمول دعای مستجاب او شوند که فرمود((رحم الله من احیی امرنا)) رحمتی که سرمایه ی سعادت و وسیله ی نجات از شدائد برزخ و قیامت است.
در راستای جنگ نرم و عمل به فرمایشات رهبر معظم انقلاب و مقابله با تهاجمات فرهنگی که ایمان مسلمین را نشانه رفته است و سعی در تخریب عقاید و افکارمان دارد در فضای مجازی پایگاه مذهبی دارالصادقیون را در سرزمین تکریم مقام عالی امام صادق علیهالسلام شهرستان رفسنجان (دارالصادقیون) ،راه اندازی نموده ایم.که وظیفه خود را در قبال احیای اندیشه های والای اهل بیت(علیهم السلام) و حفظ ارزش ها و دفاع از مبانی فکری انقلاب واسلام انجام داده و مطالبی سودمند برای کسانی که جویای حقیقت هستند ارائه نماییم.امیدواریم که شما خوانندگان عزیز با نظرات سازنده خود محبین صادق الائمه علیه السلام را ، در راستای عمل به وظیفه یاری نمایید. این پایگاه در راستای جنگ نرم و تبلیغات حرکت کاروان صادقیه در رفسنجان راه اندازی شده است وبیشتر مطالب آن در خصوص توسل وعشق به اهل بیت و احیای اندیشه های والای اسلام ناب محمدی و تکریم مقام عالی ارباب امام جعفر صادق (علیه السلام) می باشد.
آدرس:استان کرمان ، شهرستان رفسنجان
حسن آباد صادق الائمه علیه السلام نوق
احمدتقی نژاد

بایگانی

پربحث ترين ها

محبوب ترين ها

پيوندها

تصاوير برگزيده

شبکه های اجتماعی

توصیه های اهل بیت در مورد جماع و آمیزش

نصایح و معجزات

با سلام و ادب فرازهایی از حلیه المتقین در باب جماع و زفاف را عرض میکنیم:

در بیان آداب زفاف و مجامعت
بدان که زفاف کردن در وقتى که ماه در برج عقرب باشد یا تحت الشعاع باشد مکروه است و جماع کردن در فرج زن در وقتى که حایض باشد یا با خون نفاس باشد حرام است و از ما بین ناف تا زانو از ایشان تمتع بردن مکروه است و بعد از پاک شدن و پیش از غسل کردن جماع را نیز بعضى حرام مى دانند و احوط اجتنابست مگر آنکه ضرورتى باشد پس امر کند زن را که فرج را بشوید و با او مقاربت کند و زن مستحاضه اگر غسل و سایر اعمالیکه او را میباید کرد بجا آورد با او جماع مى توان کرد و در وطى دبر زن خلافست بعضى حرام مى دانند و اکثر علماء مکروه مى دانند و احوط اجتناب است و بهتر آن است با زن خود که جماع کند و آزاد باشد منى خود را بیرون فرج نریزد و بعضى علماء حرام مى دانند بى رخصت زن و در کنیز باکى نیست.
از حضرت صادق (علیه السلام) منقول است که نباید مرد را دخول کردن به زن خود در شب چهارشنبه.
حضرت امام موسى (علیه السلام) فرمود که هر که جماع کند با زن خود در تحت الشعاع پس با خود قرار دهد افتادن فرزند را از شکم پیش از آنکه تمام شود.
حضرت صادق (علیه السلام) فرمود که جماع مکن در اول ماه و میان ماه و آخر ماه که باعث این مى شود که فرزند سقط شود و نزدیکست که اگر فرزندى به هم رسد دیوانه باشد یا صرع داشته باشد نمى بینى کسى را که صرع مى گیرد اکثر آن است که یا در اول ماه یا در آخر ماه مى باشد.
حضرت رسول (صلى الله علیه وآله) فرمود که هر که جماع کند با زن خود در حیض پس فرزندیکه بهم رسد مبتلا شود بخوره یا پیسى پس ملامت نکند مگر خود را.
حضرت صادق (صلى الله علیه وآله) فرمود که دشمن ما اهلبیت نیست مگر کسى که ولدالزنا یا مادرش در حیض به او حامله شده باشد.
در چندین حدیث معتبر از حضرت رسول (صلى الله علیه وآله) منقول است که چون کسى خواهد با زن خود جماع کند بروش مرغان بنزد او نرود بلکه اول با او دست بازى و خوش طبعى بکند و بعد از آن جماع بکند.
در حدیث صحیح از حضرت صادق (علیه السلام) منقول است که در وقت جماع سخن مگوئید که بیم آن است فرزندى که بهم رسد لال باشد و در آن وقت نظر بفرج زن مکنید که بیم آن است فرزندى بهم رسد کور باشد و در روایات دیگر از آنحضرت منقول است که باکى نیست نگاه کردن بفرج در وقت جماع.
در چندین حدیث معتبر وارد شده است که مرد و زن در حالتى که خضاب بحنا و غیر آن بسته باشند جماع نکنند.
از حضرت امام موسى (علیه السلام) پرسیدند که اگر در حالت جماع جمه از روى مرد و زن دور شود چیست؟ فرمود باکى نیست باز پرسیدند اگر کسى فرج زن را ببوسد چون است؟ فرمود باکى نیست.
از حضرت صادق (علیه السلام) پرسیدند که اگر کسى زن خود را عریان کند و به او نظر کند چونست؟ فرمود که مگر لذتى از این بهتر میباشد. و پرسیدند که اگر بدست و انگشت با فرج زن و کنیز خود بازى کند چونست؟ فرمود باکى نیست اما بغیر اجزاى بدن خود چیزى دیگر در آنجا نکند. و پرسیدند که آیا مى تواند در میان آب جماع بکند فرمود باکى نیست.
در حدیث صحیح از حضرت امام رضا (علیه السلام) پرسیدند از جماع کردن در حمام فرمود باکى نیست.
حضرت صادق (علیه السلام) فرمود که مرد با زن و کنیز خود جماع نکند در خانه که طفل باشد که آن طفل زناکار مى شود یا فرزندیکه از ایشان بهمرسد زناکار باشد.
از حضرت رسول (صلى الله علیه وآله) منقول است که فرمود بحق آن خداوندى که جانم در قبضه قدرت اوست اگر شخصى با زن خود جماع کند و در آن خانه شخصى بیدار باشد که ایشان را ببیند یا سخن و نفس ایشان را شنود فرزندى که از ایشان بهم رسد رستگار نباشد و زناکار باشد.
چون حضرت امام زین العابدین (علیه السلام) اراده مقاربت زنان مى نمودند خدمتکاران را دور مى کردند و درها را مى بستند و پرده ها را مى انداختند.
از حضرت صادق (علیه السلام) منقول است که کسى با کنیزى جماع کند و خواهد که با کنیز دیگر پیش از غسل جماع کند، وضو بسازد.
در حدیث صحیح وارد شده است که باکى نیست با کنیز و طى کند و در خانه، دیگرى باشد که بیند و شنود و مشهور میان علماء آن است که باکى نیست که مرد در میان دو کنیز خود بخوابد اما مکروهست که در میان دو زن آزاد بخوابد.
در حدیث موثق از حضرت صادق (علیه السلام) منقول است که باکى نیست مرد میان دو کنیز و دو آزاد بخوابد فرمود کراهت دارد مرد رو بقبله جماع کند و در حدیث دیگر از آنحضرت پرسید که آیا مرد عریان، جماع مى تواند کرد، فرمودند که نه، رو بقبله و پشت بقبله جماع نکند و در کشتى جماع نکند.
حضرت امام موسى (علیه السلام) فرمود دوست نمى دارم کسى که در سفر آب نیابد براى غسل کردن جماع کند مگر آنکه خوف ضررى داشته باشد بر خود و بعضى از علماء قایل بحرمت شده اند.
حضرت رسول (صلى الله علیه وآله) نهى فرمود از آنکه کسى که محتلم شده باشد پیش از آنکه غسل کند جماع کند و فرمود اگر بکند و فرزندى بهم رسد دیوانه باشد ملامت نکند مگر خود را.
حضرت صادق (علیه السلام) فرمود مکروه است جنب شدن در وقتى که آفتاب طلوع مى کند و زرد میباشد و همچنین در زردى آفتاب وقت فرو رفتن.
حضرت امیر المؤمنین (علیه السلام) فرمود که مستحب است در شب اول ماه رمضان جماع کردن و از ابو سعید خدرى منقول است که حضرت رسالت پناه وصیت نمود به حضرت امیر المؤمنین (علیه السلام) یا على چون عروسى داخل خانه تو شود کفشهایش را بکن تا بنشیند و پاهایش را بشو و آن آب را از در خانه تا منتهاى خانه بپاش چون چنین کنى خدا هفتاد هزار نوع رحمت بر تو بفرستد که بر سر عروس فرود آید تا آنکه آن برکت بهر گوشه آن خانه برسد و ایمن گردد عروس از دیوانگى و خوره و پیسى تا در آن خانه باشد. و منع کن عروس را تا هفت روز از خوردن شیر و سرکه و گشنیز و سیب ترش پس حضرت امیر المؤمنین (علیه السلام) گفت یا رسول اللّه به چه سبب منع کنم او را از اینها؟ فرمود زیرا که رحم بسبب خوردن اینها سرد و عقیم مى شود و فرزند نمى آورد و حصیریکه در ناحیه خانه افتاده باشد بهتر است از زنى که فرزند که فرزند او بوجود نمی آید.
پس فرمود که: یا على جماع مکن با زن خود در اول ماه و میان ماه که دیوانگى و خوره و خبط دماغ راه مى یابد بآنزن و فرزندانش. یا على جماع مکن بعد از پیشین که اگر فرزندى بهم رسد احول خواهد بود.
یا على در وقت جماع سخن مگو که اگر فرزندى حاصل شود; ایمن نیستى که لال باشد و نگاه نکند احدى به فرج زن خود و چشم بپوشد در آن حالت که نظر کردن به فرج در آن حالت باعث کورى فرزند مى شود. یا على بشهوت و خواهش زن دیگرى با زن خود جماع مکن که اگر فرزندى بهم رسد مخنث یا دیوانه باشد. یا على هر که جنب با زن خود خوابیده باشد قرآن نخواند که مى ترسم آتشى از آسمان بر هر دو نازل شود و بسوزاند ایشان را. یا على جماع مکن با زن خود مگر آنکه تو دستمالى از براى خود داشته باشى و او دستمالى از براى خود داشته باشد و هر دو خود را به یک دستمال پاک نکنید که دشمنى در میان; شما پیدا مى شود و آخر بجدائى مى کشد. یا على ایستاده با زن خود جماع مکن که آن فعل خران است و اگر فرزندى بهم رسد مانند خران بر رختخواب بول مى کند.
یا على در شب عید فطر جماع مکن که اگر فرزندى بهم رسد شش انگشت یا چهار انگشت در دست داشته باشد. یا على در زیر درخت میوه دار جماع مکن که اگر فرزندى بهم رسد جلاد و کشنده مردم باشد با رئیس و سرکرده ظلم باشد. یا على در برابر آفتاب جماع مکن مگر آنکه پرده بیاویزى که اگر فرزندى بوجود آید همیشه در بدحالى و پریشانى باشد تا بمیرد. یا على در میان اذان و اقامه جماع مکن که اگر فرزندى بوجود آید جرى باشد در خون ریختن. یا على چون زنت حامله شود با او جماع مکن بى وضو که اگر چنین کنى فرزندى که بهم رسد کوردل و بخیل باشد. یا على در شب نیمه شعبان جماع مکن که اگر فرزندى حاصل شود شوم باشد و در رویش نشان سیاهى باشد. یا على آخر ماه شعبان جماع مکن که اگر فرزندى بهم رسد عشار و یاور ظالمان باشد و هلاک بسیارى از مردم بر دست او بود. یا على بر پشت بام جماع مکن که اگر فرزندى بهم رسد منافق و ریا کننده و صاحب بدعت باشد. یا على چون بسفرى بروى در آنشب که مى روى جماع مکن که اگر فرزندى بوجود آید مالش را به ناحق صرف کند و اسراف کنندگان برادر شیاطین اند و اگر بسفرى روى که سه روزه راه باشد جماع مکن که اگر فرزندى بهم رسد یاور ظالمان باشد. یا على در شب دوشنبه جماع بکن که اگر فرزندى بهم رسد حافظ قرآن و راضى به قسمت خدا باشد.
یا على اگر جماع کنى در شب سه شنبه و فرزندى بهم رسد بعد از سعادت اسلام او را روزى شود و دهانش خوشبو و دلش رحیم و دستش جوانمرد و زبانش از غیبت و بهتان پاک باشد. یا على اگر جماع کنى در شب پنجشنبه و فرزندى بهم رسد حاکمى از حکام شریعت یا عالمى از علماء باشد و اگر در روز پنجشنبه وقتى که آفتاب در میان آسمان باشد نزدیکى کنى با زن خود و فرزندى بهم رسد شیطان نزدیک او نشود تا پیر شود و خدا او را روزى میکند سلامتى در دنیا و دین. یا على اگر جماع کنى در شب جمعه و فرزندى بهم رسد خطیب و سخنگو باشد و اگر در روز جمعه بعد از عصر جماع کنى و فرزندى بهم رسد از دانایان مشهور باشد و اگر جماع کنى در شب جمعه بعد از نماز خفتن امید هست آن فرزند از ابدال باشد. یا على در ساعات اول شب جماع مکن که اگر فرزندى بهم رسد ایمن نیستى که ساحر باشد و دنیا را بر آخرت اختیار نماید. یا على این وصیت را از من بیاموز چنانچه از جبرئیل آموختم.
در حدیث معتبر منقول است که در روز عقد فاطمه صلوات اللّه علیها حقتعالى امر فرمود سدرة المنتهى را که آنچه دارى فرو ریز براى نثار حضرت فاطمه پس آنچه داشت از مروارید و مرجان و جواهر بر اهل بهشت نثار کرد پس حوران نثار را بردند و تا روز قیامت مفاخرت مى کنند و به هدیه به یکدیگر مى فرستند و مى گویند که این نثار حضرت فاطمه است و در شب زفاف استر اشهب حضرت رسول (صلى الله علیه وآله) را آوردند و قطیفه بر روى آن انداختند و حضرت فرمود که اى فاطمه سوار شو و سلمان لجام استر را مى کشید و حضرت رسول از عقب روان شد و در اثناى راه صداى ملائکه بگوش مبارک حضرت رسید جبرئیل با هزار ملک و میکائیل با هزار ملک فرود آمدند و گفتند که حقتعالى ما را بجهة زفاف حضرت فاطمه فرستاده است پس جبرئیل و میکائیل اللّه اکبر مى گفتند و ملائکه با ایشان موافقت مى نمودند و باین سبب سنّت شد که در شب زفاف اللّه اکبر بگویند.
در روایت دیگر منقول است که شخصى بحضرت صادق (علیه السلام) عرض کرد که ما طعامها به عمل مى آوریم و بسیار پاکیزه و خوشبو مى کنیم و بوى طعام عروسى از هیچ طعامى نمیآید فرمود زیرا که بر طعام عروسى نسیم بهشت مىوزد چون طعامى است که براى حلال مهیا مى شود.
در احادیث معتبره وارد شده است که سنتست عروسى در شب واقع شود و طعام در چاشت پخته شود و در بعضى از اخبار وارد شده است که نثار عروسى را مى توان برداشت اما چون غارت مى کنند و از یکدیگر مى ربایند کراهت دارد و علماء گفته اند وقتى جایز است برداشتن که بقرائن معلوم باشد که صاحبانش راضى اند که مردم بردارند.
از حضرت امام محمّد باقر (علیه السلام) منقول است که هرگاه شما را به عروسى بطلبند دیر بروید زیرا که دنیا را بیاد شما میآورد و چون شما را بجنازه بخوانند زودتر بروید چون آخرت را بیاد شما مى آورد.
در حدیث دیگر منقول است که حضرت رسول (صلى الله علیه وآله) نهى فرمود از جماع کردن در زیر آسمان و بر سر راه که مردم تردد کنند و فرمود که هر که در میان راه جماع کند خدا و ملائکه و مردم او را لعنت کنند.
حضرت رسول (صلى الله علیه وآله) فرمود که بیاموزید از کلاغ سه خصلت را: جماع کردن پنهان و بامداد بطلب روزى رفتن و بسیار حذر کردن.
حضرت امیر المؤمین (علیه السلام) فرمود که هرگاه کسى خواهد با زن خود نزدیکى کند تعجیل نکند که زنان را کارها میباشد پیش از جماع و هرگاه کسى زنى ببیند و خوشش آید پس برود با اهل خود جماع کند که آنچه با این هست با آن هم هست و شیطان را بر دل خود راه ندهد و اگر زنى نداشته باشد دو رکعت نماز بکند و حمد خدا را بسیار بگوید و صلوات بر محمّد و آل محمّد بفرستد پس از فضل خدا زنى سؤال کند که البته به او عطا مى فرماید آنچه او را از حرام بى نیاز گرداند.
در حدیث معتبر از حضرت رسول منقول است که چون مرد و زن جماع کنند عریان نشوند مانند دو خر زیرا که اگر چنین کنند ملائکه از ایشان دور مى شوند.
در حدیث معتبر دیگر از حضرت امام محمّد باقر (علیه السلام) منقول است که جایز نیست جماع کردن با دختر پیش از آنکه نه سال تمام شود پس اگر بکند و عیبى رسد بآن زن ضامن است.
در حدیث معتبر دیگر منقول است که مکروه است جماع کردن میان طلوع صبح تا طلوع آفتاب و از وقت فرو رفتن آفتاب تا برطرف شدن سرخى طرف مغرب و در آن روزى که در آن روز آفتاب بگیرد و در شبیکه در آنشب ماه بگیرد و در شب یا روزیکه در آن باد سیاه یا باد سرخ یا باد زرد حادث شود واللّه اگر جماع کند در این اوقات پس او را فرزندى بهم رسد نبیند در آن فرزند چیزى را که دوست دارد زیرا که آیات غضب الهى را سهل شمرده. در فقه الرضا مسطور است که چون بعد از غسل دادن میت پیش از آنکه غسل کنى خواهى که جماع کنى وضو بساز بعد از آن جماع بکن.
از حضرت امیر المؤمنین (علیه السلام) منقول است که هرگاه کسى را دردى در بدن بهم رسد یا حرارت بر مزاجش غالب شود پس با زن خود جماع کند تا ساکن شود.
از حضرت صادق (علیه السلام) منقول است که هر که در حالت خضاب با زن خود جماع کند فرزندیکه بهم رسد مخنث باشد.
حضرت امام محمّد باقر (علیه السلام) فرمود که زن آزاد را در برابر زن آزاد دیگر جماع مکن اما کنیز را در برابر کنیز دیگر جماع کردن باکى نیست.
در حدیث صحیح از حضرت امام رضا (علیه السلام) منقول است که حضرت صادق (علیه السلام)
هرگاه بعد از جماع و پیش از غسل اراده جماع مى کردند وضو مى ساختند.
در روایت دیگر منقول است که اگر کسى انگشترى با او باشد که بر آن نام خدا نقش کرده باشند جماع نکند.
در آداب نماز و دعا در شب زفاف و در وقت مقاربت زنان
در حدیث صحیح از حضرت امام محمّد باقر منقول است که چون عروس را به نزد تو بیاورند بگو که پیش از آن، وضو بسازد و تو هم وضو بساز و دو رکعت نماز بکن و بگو که او را نیز امر کنند که دو رکعت نماز بگذارد پس حمد الهى بگو و صلوات بر محمّد و آل محمّد بفرست پس دعا کن و امر کن آن زنان را که با او آمده اند آمین بگویند و این دعا بخوان اَللّهُمَّ ارْزُقْنى ألْفَها وُ وُدَّها وَ رضاها وَ ارْضِنى بِها وَ اجْمَعْ بَیْنَنا بَاَحْسَنِ اِجْتِماع وَ انَسَ اِئْتِلاف فأنَّکَ تُحِبُّ الْحَلالَ وَ تَکْرَهُ الْحَرامَ بعد از آن فرمود که بدان الفت از جانب خداست و دشمنى از جانب شیطان است و مى خواهد که آنچه را که خدا حلال گردانیده مکروه طبع مردم گرداند.
در حدیث حسن از حضرت امام جعفر صادق (علیه السلام) منقول است که چون در در شب زفاف به نزد عروس بروى موى پیشانیش را بگیر و رو به قبله آور و بگو اَلّلهُمَّ بَامانَتِکَ اَخَذْتُها وَ بَکَلِماتِکَ اِسْتَحْلَلْتُها فَاِنْ قَضَیْتَ لى مَنْها وَلَداً فَاجْعَلْهُ مُبارَکاً تَقیاً مِنْ شیعَةِ آلِ مُحَمَّد وَ لا تَجْعَلْ لِلشَّیطانِ فیهِ شَرَکاً وَ لا نصیباً.
در حدیث معتبر دیگر از آنحضرت منقول است که دست بر بالاى پیشانیش بگذار و بگو اَلّلهُمَّ عَلى کِتابَکَ تَزَوَّجْتُها وَ فى اَمانَتِکَ اَخَذْتُها وَ بِکَلِماتِک اِسْتَحْلَلْتُ فَرْجَها فَاِنْ قَضَیْتَ لى فى رَحمِها شَیْئاً فَاجْعَلْهُ سَوّیاً وَ لا تَجْعَلْهُ شرَکَ شَیْطان راوى پرسید فرزند چگونه شرک شیطان مى شود فرمود که اگر در وقت جماع نام خدا ببرند شیطان دور مى شود و اگر نبرند ذکر خود را با ذکر آنشخص داخل مى کند پس جماع از هر دو مى باشد و نطفه یکى است پرسید که بچه چیز مى توان دانست که شیطان در کسى شریک شده است؟ فرمود که هر که ما را دوست مى دارد شیطان در او شریک نشده است و هر که دشمن ماست شیطان او را شریک شده است.
بر این مضمون احادیث از طرق عامه و خاصه بسیار وارد شده است
از حضرت امیر المؤمنین (علیه السلام) منقول است که در وقت زفاف این دعا را بخواند اَلّلهُمَّ بِکَلِماتِکَ اَسْتَحْلَلْتُها وَ باَمانَتِکَ اَخَذْتُها اَلّلهُمَّ اجْعَلْها وَلُوداً وَ دُوداً لا تَفْرَکْ تَأکُلُ مِمّاراحَ وَ لا تَسْئلُ عَما سَرَحَ.
در روایت معتبر دیگر از حضرت صادق (علیه السلام) منقول است که این دعا بخواند بِکَلِماتِ اللّهِ اسْتَحْلَلْتُ فَرْجَها وَ فى اَمانَتِ اللّهِ اَخَذْتُها اَلّلهُمَّ اِنْ قَضَیْتَ لى فى رَحِمَها شَیْئاً فَاجْعَلْهُ بارّاً تقیاً وَاجْعَلْهُ مُسْلِماً سَوّیاً وَ لا تَجْعَلْ فیهِ شَرَکاً لَلشَّیطانِ.
در حدیث دیگر از آنحضرت منقول است که حضرت شریک شدن شیطان را در نطفه آدمى بیان کردند و بسیار عظیم شمردند راوى گفت که چه باید کرد که این واقع نشود فرمود که هرگاه اراده جماع داشته باشى بگو بِسْمِ اللّهِ الرَّحْمن الَّرحیمِ لا اِلهَ اِلاّ هُوَ بَدیعُ السَّمواتِ وَ الْارضِ اَللُمَّ اِنْ قَضَیْتَ مِنّى فى هذه اللّیْلَة خلیفَةً فَلا تَجْعَل لَلشَّیطان فیهِ شَرَکاً وَ لا نَصیباً وَ لا حَظّاً وَ اجْعَلْهُ مُؤمِناً مُخْلِصاً مُصّفى مِنَ الشَّیطانِ وَ رِجْزِهِ جَلَّ ثَناؤکَ.
در حدیث دیگر فرمود که چون خواهد که شیطان شریک نشود بگوید بِسْمِ اللّه و پناه ببرد به خدا از شر شیطان.
از حضرت امیر المؤمنین (علیه السلام) منقول است که چون کسى اراده جماع داشته باشد بگوید بِسْمِ اللِْ وَ بِاللّهِ اَللهُمَّ جَنبَّنى الشَّیطانِ وَ جَنِّبِ الشّیطانِ ما رَزَقُنى ًپس اگر فرزندى بوجود آید شیطان هرگز به او ضرر نرساند.
از حضرت امام محمّد باقر (علیه السلام) منقول است که چون اراده جماع کنى این دعا بخوان اَللهُمَّ ارْزُقْنى وَلَداً وَاجْعَلْهُ تَقّیاً زَکیّاً لَیْسَ فى خَلْقِهِ زیادَةٌ وَ لا نُقْصانُ وَ اجْعَلْ عاقِبَتَهُ اِلى خَیْر.
آنچه در مورد آمیزش جنسی حرام است :
دخول به آلت زن در حالت حیض
آمیزش از معقد اگر زن راضی نباشد
خوردن منی و ادرار
آنچه در مورد آمیزش جنسی خیلی مکروه است :
آمیزش بدون مقدمه
ایستاده آمیزش کردن
استفاده از انواع داروها و وسائل آمیزشی توسط مرد در صورتی که باعث آزار زن شود
آنچه در مورد آمیزش جنسی مکروه است :
آمیزش از مقعد اگر زن راضی باشد
آمیزش بین اذان صبح تا طلوع آفتاب
آمیزش بین غروب آفتاب تا اذان مغرب
آمیزش در ساعات اولیه شب
آمیزش در زمان کسوف و خسوف
آمیزش در اول ، وسط و آخر هر ماه ( قمری ) به استثناء شب اول ماه رمضان
آمیزش در شب نیمه شعبان ، شب عید فطر ، شب عید قربان ، شب اول صفر
آمیزش درشب قبل از سفر
رو به قبله و یا پشت به قبله بودن
آمیزش زیر درخت میوه دار
آمیزش در برابر خورشید
آمیزش در حالت جنابت مرد
حرف زدن در حین آمیزش
نگاه کردن درون آلت زن
نگاه کردن به عورت زن در حین آیزش
آمیزش با زن حامله بدون گرفتن وضو
آنچه در مورد آمیزش جنسی مباح است :
بوسیدن آلت زن
لیسیدن آلت زن
لیسیدن آلت مرد
نگاه کردن به آلت زن
آنچه در مورد آمیزش جنسی مستحب است :
کوتاه کردن موهای زائد بدن قبل از آمیزش ( زیر بغل ، بالای عورت ، شکم و زیر گردن )
وضو گرفتن قبل از آمیزش
گفتن بسم الله الرحمن الرحیم و اعوذ بالله من الشیطان الرجیم قبل از آمیزش
شوخی کردن مرد با زن قبل از آمیزش
استفاده از عطر توسط مرد و زن قبل از آمیزش
آرایش زن قبل از آمیزش
استفاده از طلا توسط زن در حین آمیزش
بازی مرد با آلت زن در حین آمیزش
بوسیدن زن
مکیدن زبان زن
آمیزش در شب اول ماه رمضان
آمیزش در شبهای دوشنبه ، سه شنبه ، پنجشنبه ، جمعه و ظهر روز پنجشنبه و عصر روز جمعه
خوردن عسل بعد از آمیزش
ادرار کردن بعد از آمیزش
آنچه در مورد آمیزش جنسی خیلی مستحب است :
مالش ، و بازی کردن با مهبل و پستانهای  زن در ابتدای آمیزش
موارد چهل گانه کراهت جماع
اینک توجّه شما را به موارد مکروه مجامعت که همان ایام و ساعات نامناسب خلوت می باشد معطوف می داریم:
1- مجامعت در شب های اوّل هر ماه مکروه است، فقط شب اوّل ماه مبارک رمضان استثناء گردیده، که به جهت آمادگی روحی و طهارت بدن و انجام غسل «نزدیکی» در آن مستحب است.(مقصود از ماه،ماههای قمری است).
2- شب های نیمه هر ماه بدون استثناء مقاربت زنان، نامناسب است.
3- شب های آخر هر ماه کراهت بیشتری دارد، و در فلسفه کراهت این سه شب آمده است که بسا ممکن است بچّه سقط گردد، و در صورت عدم سقط معمولا بچّه های تولید شده در این اوقات گرفتار جنون، سفاهت و سایر بیماری های روانی می گردند،از سوی دیگر:در این شب ها شیاطین و جنّ ها به این کار مبادرت می ورزند، و در صورت نزدیکی کردن، زن و شوهر ایمن نمی باشد.
4- به جز روز جمعه نزدیکی کردن بعد از ظهر نامطلوب است، و ای بسا ممکن است بچّه ای که در آن ساعات نطفه اش منعقد می گردد به عوارض نامطلوبی گرفتار آید.
5- در شب های مسافرتی که سفر انسان بیش از سه روز طول نمی کشد «جماع» مکروه است.زیرا فرزندی که در آن اوقات تولید می گردد یاور ستمگران خواهد بود.
6- نزدیکی با شکم پُر و اوّل شب بسیار مکروه است، زیرا علاوه بر مضّرات بهداشتی، فاقد آرامش روانی و نشاط لازم می باشد، و در روایتی این ساعات و این حالات خطرناک توصیف شده و ممکن است باعث مرگ انسان گردد!!و بچّه نیز حریص دنیا باشد.
7- هنگامی که «قمر در عقرب»است (و آن برج هشتم می باشد)از نظر تأثیر افلاک ، «جماع» و نزدیکی نامناسب است.
8- شب عید فطر از آمیزش جنسی نهی گردیده، و فلسفه آن از جمله شرور بودن فرزند و نازائی او ذکر شده، و چنانچه بچّه دار هم گردد در سنین پیری صورت می پذیرد.
9- شب عید قربان نیز همچون شب عید فطر جماع مکروه است، و تولید فرزند در آن شب ممکن است عامل معلول شدن او باشد، و نوزاد با چهار انگشت و یا شش انگشت به دنیا آید.
10- در شب های شنبه و یکشنبه و چهارشنبه مقاربت جنسی شدیداً مکروه بوده،و در روایات اسلامی به جهت مفاسد و مضارّش نامناسب ذکر گردیده است.
11- جماع کردن در جایی که بچّه های کوچک آنان را می بینند، و یا صدایشان را می شنوند، و یا به هر کیفیّتی نسبت به این امر حسّاس و تحریک می شوند منع شده است، و تأثیر سوء در بیننده و «جنین» خواهد گذاشت، و سرانجام آنان را به فساد و ارتکاب زنا خواهد کشاند.
12- جماع کردن بدون ساتر و با بدن لخت و عریان مکروه بوده، و شبیه مجامعت چهارپایان ذکر شده است که بر خلاف شرم و حیا نیز می باشد.
13-«جماع» پس از احتلام زیان آور بوده، و ممکن است باعث دیوانگی جنین گردد، و وضو گرفتن کراهت آن را کاهش می دهد.
14- نزدیکی با همسر در جاهای غیرمسقّف، به ویژه پشت بام شدیداً نهی شده، زیرا این کار علاوه بر فقدان آرامش خاطر باعث می گردد، بچّه بدعت گزار و منافق و ریاکار بار بیاید.
15- آمیزش جنسی ایستاده خسته کننده و بدون لذّت است، و به آمیزش حیوانات تشبیه گردیده، و باعث می گردد، که نوزاد به بیماری «شب ادراری» مبتلا شود و ملائکۀ رحمت از خانه چنین اشخاصی خارج می گردند.
16- نزدیکی کردن با زن در فرصت بین اذان و اقامه نماز، که مخصوص اعمال عبادی است مکروه است، و باعث می شود بچّه منعقد شده اهل دنیا و معصیت و قاتل باشد.
17- در فاصله بین اذان صبح تا طلوع آفتاب مقاربت با همسر منع گردیده، زیرا آن ساعات مخصوص ذکر و مناجات بوده، و آمیزش جنسی در چنین ساعتی موجب تضعیف زیاد می گردد.
18- کلیّه شب ها و روزها که آفتاب و ماه می گیرند (کسوف و خسوف) و یا زلزله می شود، و یا بادهای سرخ و سیاه و یا هر علامت خوفناک دیگر پدیدار می گردد، جماع کردن مکروه است، و حضرت امام باقر(ع)پرداختن به لذائذ جنسی را در چنین مواقعی ضررآور توصیف می کنند.
19- جماع کردن بدون وضو یا غسل به ویژه با زنان باردار شدیداً مکروه است، زیرا آن، عامل قساوت قلب و کوری دل و بدخواهی می گردد.
20- نزدیکی در زیر درخت میوه دار نامطلوب بوده، و اثرات بسیار بدی در فرزند می گذارد، تا جایی که او را به یک فرد جاسوس، آدمکش و جلاّد تبدیل می نماید.
21- در هنگام غروب آفتاب که در آستانه نماز مغرب است، آمیزش جنسی مکروه است، زیرا: فرزند محصول آن، انسان جادوگر و ساحر، و عاشق دنیا خواهد بود.
22- نگاه کردن به عورت زن در حال جماع مکروه است، به ویژه اگر نگاهش به داخل آن صورت گیرد شدیدتر است، زیرا این کار علاوه بر مشکلاتی که از نظر روانی ایجاد می نماید، باعث نابینائی فرزند نیز می شود.
23- زن و مرد نباید خود را با یک دستمال مشترک پاک نمایند، و الاّ باعث کینه و اختلاف گردیده، و ممکن است سر از جدائی و طلاق درآورند.
24- رو به قبله و پشت به قبله جماع کردن نامطلوب است، و در حدیثی امام صادق(ع)آن را نهی نموده، و اثر وضعی نیز در خود انسان و فرزندان پدیدار می نماید.
25- مسافری که سفر او پیش از سه روز به طول نمی انجامد، نباید شب سفر، خود را جنب کند، زیرا، این کار او را با مشکلاتی مواجه ساخته، و سرانجام فرزند او یاور ستمگران می گردد.
26- با عشق و هوس دیگری، آمیختن با زن ممنوع است، و نتیجه اش ندامت و پشیمانی است، و فرزند او ستمگر، و عامل هلاکت دهها نفر می باشد.
27- قرآن خواندن در حال«جماع» مکروه است، و پیامبر خدا اخطار می کنند که: می ترسم از آسمان آتشی فرود آید و زن و مرد را بسوزاند!!
28- نزدیکی با زن بدون ذکر«بسم الله» مکروه است، و ممکن است شیطان و ایادی او نفوذ نموده، و در تولید فرزند شریک باشند.
29- تعدّد جماع بدون غسل در میان آنها مکروه است، مگر این که با گرفتن وضو باشد.
30- تکلّم زیاد در حال جماع و آمیزش شدیداً منع گردیده، مگر جملاتی که در رابطه با تحریک جنسی صورت پذیرد، و در روایت آمده است که فرزند آنان گنگ و لال می گردد.
31- مقاربت در کشتی و امثال آن، و به طور کلّی در سفر مکروه است، مگر این که زمینه غسل کردن فراهم باشد، و یا در اثر اجتناب از آمیزش، ناراحتی جنسی داشته باشند، که در این صورت مکروه نیست.
32- اگر زن و شوهر و یا یکی از آنان در حال جماع خضاب( رنگ یا حنا بستن) داشته باشند، آمیزش در آن حال مکروه خوانده شده، و اثر بدی در فرزند گذاشته و او را مخنّث بار می آورد.
33- جز روز پنجشنبه در هنگام ظهر و نزدیک آن جماع مکروه است، و باعث معلول بودن چشمان فرزند می شود.
34- مقاربت بر سر راه و انظار مردم در صورتی که کسی آنان را نبیند مکروه است، و گرنه در صورت مشاهده مردم حرام است.
35- داشتن انگشتری که آیه قرآن و یا ذکر خدا دارد برای زن و شوهری که آمیزش جنسی می نمایند مکروه است.
36- نزدیکی با زن حائض حرام است، ولی هنگامی که او از خون حیض پاک شده، پیش از غسل حیض مقاربت با وی مکروه است.
37- مجامعت در حال خستگی و بی خوابی و بدون نشاط لازم، مکروه است، و آثار ناباری در فرزند می گذارد، و او را به راههای خلاف کشانده و اسیر دنیا می نماید.
38- نزدیکی بدون مقدّمات تحریک آمیز جنسی مکروه بوده، و در روایات اسلامی در حدّ ظلم و ستمگری شمرده شده است.
39- آمیزش جنسی درمقابل آفتاب و ماه بدون ساتر، بسیار مذموم گردیده، و چنانچه فرزندی تولید گردد، پیوسته در فقر و پریشانی بوده، و حتّی ممکن است تلف شود.
40- آمیزش در شب های «محاق» (دو شب آخر ماه) بسیار مذموم بوده، و فرزندان تولید شده در این اوقات احمق و کودن می باشند
منبع:http://www.t-pasokhgoo.ir

نظرات (۰)
هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی