درباره سايت
اللّهُمَّ صَلِّ عَلى جَعْفَرِ بْنِ مُحَمَّدٍ الصَّادِقِ خازِنِ العِلْمِ الدَّاعی إِلَیْکَ بِالحَقِّ النُّورِ المُبِینِ،. اللّهُمَّ وَکَما جَعَلْتَهُ مَعْدِنَ کَلامِکَ وَوَحْیِکَ وَخازِنَ عِلْمِکَ .
هدف از خلقت عالم معرفت و عبادت خداوند متعال است, و غرض از بعثت انبیاء از آدم تا خاتم تحقق آن است, رسول خدا (صلی الله علیه و آله و سلم) برای تعلیم و تربیت بشریّت به معرفت و عبادت ,قرآن و کسی که نزد او علم تمام قرآن است به یادگار گذاشت.
هرچند حوادث روزگار نگذاشت مفسّر معصومِ قرآن, پرده از حقایق کتاب خدا بردارد ولی در فرصت کوتاهی که برای ششمین اختر فرزوان آسمان هدایت پیش آمد,شاهراه مذهب حق را برای رهروانِ از خلقت باز کرد , و فطرت تشنه انسانیت را به آب حیات عبادت و معرفت سیرآب کرد.
امید است پیروان مذهب حق روز عزای آن حضرت, آنچه در توان دارند در مراسم سوگواری انجام دهند تا مشمول دعای مستجاب او شوند که فرمود((رحم الله من احیی امرنا)) رحمتی که سرمایه ی سعادت و وسیله ی نجات از شدائد برزخ و قیامت است.
در راستای جنگ نرم و عمل به فرمایشات رهبر معظم انقلاب و مقابله با تهاجمات فرهنگی که ایمان مسلمین را نشانه رفته است و سعی در تخریب عقاید و افکارمان دارد در فضای مجازی پایگاه مذهبی دارالصادقیون را در سرزمین تکریم مقام عالی امام صادق علیهالسلام شهرستان رفسنجان (دارالصادقیون) ،راه اندازی نموده ایم.که وظیفه خود را در قبال احیای اندیشه های والای اهل بیت(علیهم السلام) و حفظ ارزش ها و دفاع از مبانی فکری انقلاب واسلام انجام داده و مطالبی سودمند برای کسانی که جویای حقیقت هستند ارائه نماییم.امیدواریم که شما خوانندگان عزیز با نظرات سازنده خود محبین صادق الائمه علیه السلام را ، در راستای عمل به وظیفه یاری نمایید. این پایگاه در راستای جنگ نرم و تبلیغات حرکت کاروان صادقیه در رفسنجان راه اندازی شده است وبیشتر مطالب آن در خصوص توسل وعشق به اهل بیت و احیای اندیشه های والای اسلام ناب محمدی و تکریم مقام عالی ارباب امام جعفر صادق (علیه السلام) می باشد.
آدرس:استان کرمان ، شهرستان رفسنجان
حسن آباد صادق الائمه علیه السلام نوق
احمدتقی نژاد
بایگانی
- آبان ۱۳۹۸ (۲)
- مهر ۱۳۹۸ (۲)
- شهریور ۱۳۹۸ (۴)
- مرداد ۱۳۹۸ (۵)
- تیر ۱۳۹۸ (۹)
- خرداد ۱۳۹۸ (۱۲)
- ارديبهشت ۱۳۹۸ (۵)
- فروردين ۱۳۹۸ (۳)
- اسفند ۱۳۹۷ (۷)
- بهمن ۱۳۹۷ (۱۳)
- دی ۱۳۹۷ (۳)
- آذر ۱۳۹۷ (۹)
- آبان ۱۳۹۷ (۱۰)
- مهر ۱۳۹۷ (۸)
- شهریور ۱۳۹۷ (۲۴)
- مرداد ۱۳۹۷ (۸)
- تیر ۱۳۹۷ (۱۳)
- خرداد ۱۳۹۷ (۵)
- ارديبهشت ۱۳۹۷ (۱۹)
- فروردين ۱۳۹۷ (۲۰)
- اسفند ۱۳۹۶ (۲۲)
- بهمن ۱۳۹۶ (۳۹)
- دی ۱۳۹۶ (۴۲)
- آذر ۱۳۹۶ (۳۱)
- آبان ۱۳۹۶ (۳۴)
- مهر ۱۳۹۶ (۲۱)
- شهریور ۱۳۹۶ (۴۲)
- مرداد ۱۳۹۶ (۵۰)
- تیر ۱۳۹۶ (۶۳)
- خرداد ۱۳۹۶ (۷۲)
- ارديبهشت ۱۳۹۶ (۹۲)
- فروردين ۱۳۹۶ (۶۷)
- اسفند ۱۳۹۵ (۶۷)
- بهمن ۱۳۹۵ (۵۶)
- دی ۱۳۹۵ (۷۴)
- آذر ۱۳۹۵ (۹۵)
- آبان ۱۳۹۵ (۱۰۷)
- مهر ۱۳۹۵ (۸۱)
- شهریور ۱۳۹۵ (۱۵۷)
- مرداد ۱۳۹۵ (۲۲۱)
- تیر ۱۳۹۵ (۲۹۲)
- خرداد ۱۳۹۵ (۱۷۵)
- ارديبهشت ۱۳۹۵ (۱۰۴)
- فروردين ۱۳۹۵ (۱۰۷)
- اسفند ۱۳۹۴ (۶۹)
- بهمن ۱۳۹۴ (۶۸)
- دی ۱۳۹۴ (۶۶)
- آذر ۱۳۹۴ (۱۷۳)
- آبان ۱۳۹۴ (۲۷۶)
- مهر ۱۳۹۴ (۲۸۵)
- شهریور ۱۳۹۴ (۲۷۶)
- خرداد ۱۳۹۴ (۱)
خلاصه آمار
پربحث ترين ها
-
اللهم صل علی جعفربن محمد الصادق
نظرات: ۱۳ -
متن زیارت مخصوص امام صادق علیه السلام
نظرات: ۱۱ -
-
-
-
-
-
معرفی امامزاده سید کافی علیه السلام
نظرات: ۶ -
-
محبوب ترين ها
-
۸۵۶ -
۱۴۵۸ -
۲۵۸۱ -
۱۱۶۵ -
۷۷۹ -
۲۸۸۷ -
۵۸۱ -
۲۱۲۱ -
۱۹۲۲ -
۴۷۲۸
پيوندها
شبهات مطرح شده از طرف اهل سنّت در مورد قضیۀ شهادت حضرت زهراء(س)
اولّاً: امام علی(ع) ابتداءً واکنش نشان داد، چنانچه آلوسی مفسّر مشهور اهل سنّت در جلد 3، صفحه 124 تفسیرش می گوید: « عُمر با غلاف شمشیر به پهلوی مبارک فاطمه(س) و با تازیانه به بازوی حضرت زد، که فاطمه صدا زد: یا اَبَتاهُ، علی(ع) ناگهان از جا برخاست و گریبان عُمر را گرفت و بر زمین زد و بر بینی و گردنش کوبید »
ثانِیاً: برفرض این که واکنشی نشان نداده است، به همان دلیلی بوده که پیامبر اسلام(ص) در مکّه مکرّمه، در قبال، شکنجه صحابه و حتّی قتل سمیّه مادر عمّار یاسر واکنش نشان نداد.
ثالِثاً: وقتی یاران رسول خدا(ص) به خانه عثمان ریختند و متعرّض همسر او شده و حتی دست او را با شمشیر قطع کردند، عثمان هیچ واکنشی از خود نشان نداد.
2 - چرا علی(ع) بعد از شهادت همسرش، انتقام او را نگرفت یا به فکر انتقام نبود...؟!
اولاً: به همان دلیلی که پیامبر اسلام(ص) از کسانی که قصد ترور آن حضرت را داشتند انتقام نگرفت. با این که طبق نقل صحیح مسلم جلد 8، صفحه 123 که می نویسد: « اِثنَى عَشَرَ مِنهُم حِربُ للهِ وَ لِرَسُولِهِ فِی الحَیاةِ الدُّنیا وَ یَومَ یَقُومُ الاَشهادِ، یعنی: دوازده نفر آنان محارب خدا و پیامبر(ص) در دنیا و آخرت بودند »
تفسیر اِبن کثیر جلد 2، صفحه 323 می نویسد: پیامبر گرامی اسلام(ص) در پاسخ حُذیفه و عمّار یاسر که تقاضای قتل تروریست ها را کردند، فرمود: « به صلاح نیست که شایع کنند، پیامبر اصحاب خود را به جرم تروریست بودن به قتل می رساند و می کشد »
ثانِیاً: پیامبر اسلام(ص) بعد از فتح مکه، از وحشی قاتل حضرت حمزه سید الشّهداء، انتقام نگرفت و علی(ع) نیز از سنّت پیامبر اسلام(ص) پیروی کرد.
3 - چرا علی(ع) با قاتلان دختر رسول خدا(ص) میانه و ارتباط خوبی داشت...؟!
حضرت علی(ع) نه تنها با قاتلان فاطمه(س) میانه و ارتباط خوبی نداشت، بلکه در صحیح بخاری جلد 5، صفحه 82، حدیث 4240 آمده که علی(ع) حتّی دوست نداشت چهره عمر را ببیند. « کَرَاهِیَّةً لِمَحضَرِ عُمَرَ » و همچنین ابوبکر را استبدادگر می دانست و می فرمود: « وَ لَکِنَّکَ اسْتَبْدَدْتَ عَلَیْنَا بِالأَمْرِ »
4 - چرا حضرت علی(ع) همواره از عمر تعریف و تمجید میکرد...؟!
اوّلاً: آن چه که به حضرت علی(ع) نسبت می دهند که در خطبه 228 نهج البلاغه از عمر تعریف کرده درست نیست و نامی از عمر هم در خطبه نیامده، بلکه صبحی صالح از علمای سنّی میگوید: « آن چه در آن خطبه آمده، مراد یکی از اصحاب حضرت علی(ع) است نه عُمر »
ثانِیاً: حضرت علی(ع) در خطبه سوّم نهج البلاغه، عمر را مجموعه اى از خشونت، سختگیرى، اشتباه و پوزش طلبى می داند و میگوید: « سوگند به خدا مردم در حکومت دوّمى، در ناراحتى و رنج مهمّى گرفتار آمده بودند، و دچار دو رویى ها و اعتراض ها شدند، و من در این مدّت طولانى محنت زا، و عذاب آور، چاره اى جز شکیبایى نداشتم »
ثالِثاً: بنا به نقل صحیح مسلم جلد 5، صفحه 52، حدیث 4468 نظر امام علی(ع) در باره ابوبکر و عُمر این بود که آنان دروغگو ، گناه کار ، حیله گر و خیانت کار بودند.
5 - چرا علی(ع) در ایّام خلافتش از شهادت همسرش توسّط عُمر یادی نکرد...؟!
اوّلاً: در خطبه 203 نهج البلاغه آمده که علی(ع) به هنگام دفن حضرت زهراء (س) فرمود: « أَمَّا حُزْنِی فَسَرْمَدٌ وَ أَمَّا لَیْلِی فَمُسَهَّدٌ، یعنی: از این پس اندوه من جاودانه، و شب هایم، شب زنده دارى است، تا آن روز که نزد خداوند بروم »
ثانِیاً: در کتاب سلیم بن قیس صفحه 674 آمده که حضرت علی(ع) در دوران خلافت و حکومتش نزد سلیم بن قیس از شهادت حضرت زهراء(س) یاد کرد و فرمود: « فاطمه(س) از دنیا رفت در حالى که اثر تازیانه در بازویش مانند بازوبند باقى مانده بود »
ثالِثاً: در کتاب سلیم بن قیس صفحه 915 نیز آمده که ابن عبّاس میگوید: « علی(ع) در جنگ صفّین از کتابى که به املای پیامبر و به خطّ خودش بود برایم خواند که چگونه حضرت زهراء(س) شهید مى شود »
6 - چرا علی(ع) فرزندانش را به نام های ابوبکر، عمر و عثمان نام گذاری کرد...؟!
اولاً: این نام ها آن زمان مرسوم بود، ابن حَجر عَسقَلانی در الإصابة، نام 21 نفر از صحابه را میآورد که اسم آن ها عمر و 26 نفر عثمان و 3 نفر ابوبکر بوده است.
ثانِیاً: نام برخی از اصحاب ائِمّه(ع)، یزید بن حاتَم، یزید بن عَبدُ المَلک، یزید بن عُمر بنِ طَلحه و ...، آیا این نام گذاری ها به خاطر علاقه به یزید بن معاویه بوده است؟!
ثالِثاً: ابوبکر که کنیه یکی از فرزندان علی(ع) هست، نام او محمد بوده است و دیگر این که حضرت علی(ع) به خاطر علاقه زیاد به عثمان بن مَظعون، نام یکی از فرزندانش را عثمان گذاشت و همچنین در مورد فرزند دیگر حضرت که عُمر نام دارد در کتاب اَنسابُ الاَشرَاف جلد 1، صفحه 192 و نیز در کتاب تهذیبُ التَّهذیب جلد 7، صفحه 427 آمده که عمر بن الخطّاب به دلیل خشونت ذاتی که داشته، نام فرزند علی(ع) را هم نام خود قرار داد.« وَ کانَ عُمرِ بنِ الخَطَّاب سَمّى عُمرِ بنِ عَلیٍّ بِإِسمِهِ » همچنین در کتاب اُسدُ الغَایَة جلد 3، صفحه 284 و کتاب طَبَقَا جلد 6، صفحه 76 و نیز در کتاب اَلاِصَابَة جلد 5، صفحه 472 آمده که عُمر نام بسیاری از مسلمانان را نیز تغییر داد.
رابِعاً: اگر نام گذاری نشانه روابط حسنه و خوب هست، چرا خلفاء هیچ کدام از فرزندان خود را به نام علی و حسن و حسین(ع) و ... نامگذاری نکردند؟!
7 - چرا حضرت علی(ع) دخترش اُمّ کلثوم را به نکاح قاتل همسرش در آورد...؟!
اوّلاَ: اصول کافی جلد 5، صفحه 346 می نویسد: که وقتی علی(ع) از دادن دخترش به عُمر مخالفت کرد، عُمر به عبّاس عموی پیامبر(ص) گفت: « اگر علی به من دختر ندهد دو نفر را وادار می کنم که به دروغ شهادت دهند که علی دزدی کرده و دستش را قطع می کنم »
ثانِیاً: هیثمی از علمای بزرگ اهل سنّت در کتاب مَجمَعُ الزَّوائِد جلد 4، صفحه 272 و نیز در مُعجَم کبیر جلد 3، صفحه 45 می نویسد: در برابر اعتراض عقیل به این ازدواج، علی(ع) خطاب به عبّاس فرمود: « خشونت عُمر باعث این کاری که می بینی گردید »
ثالِثاً: در اَلاِصَابه اِبنِ حَجَر جلد 8، صفحه 464 و سَیرُ اَعلَامِ النُّبَلَاء ذَهبی جلد 3، صفحه 501 و نیز در تاریخ بغداد خطیب بغدادی جلد 6، صفحه 180 آمده که علمای اهل سنّت نوشته اند: « عُمر بنِ خطّاب قبل از ازدواج با اُمّ کلثوم، ساق پای وی را لمس می کند و او را در بغل گرفت و بوسید، اُمّ کلثوم از این کار زشت، عصبانی شد و به وی گفت: اگر تو خلیفه نبودی، دماغت را می شکستم و چشمت را کور می کردم »
اگر این قضیه صحّت داشته باشد که ما قبول نداریم، باید طرفداران خلیفه پاسخ دهند که آیا درست است حاکم اسلامی که باید حافظ ناموس ملّت باشد، خود با ناموس مردم این چنین کند...؟!
سِبط ِابنِ جوزی از علمای اهل سنّت در تَذکِرَةُ خَوَاصِّ الاُمَّة می گوید: « وَ هذا قَبیحٌ وَالله، ثُمّ بِإِجماعِ المُسلِمِینَ لایَجُوز لَمسِ الأَجنَبِیّةِ فَکیفَ یُنسَبُ عُمر إِلى هَذا...؟! یعنی: بخدا سوگند این کاری که از عُمر نقل می کنند، قبیح است » سپس می گوید: « به اجماع مسلمین دست زدن به دختر نامحرم حرام است... »
8 - چرا حضرات حسنین(ع) از شهادت مادرشان توسّط عُمَر یادی نمی کردند...؟!
اوّلاً: احتجاج طبرسی جلد 1، صفحه 278 می نویسد: امام حسن(ع) در مناظرهای که با معاویة و دار و دسته وی داشت، خطاب به مُغیرةِ بنِ شُعبه فرمود: « تو همان هستى که فاطمه دخت گرامى رسول خدا(ص) را کتک زدى، تا آنجا که خون آلود شد و فرزندی که در رحم داشت سقط کرد »
ثانِیاً: در کافی جلد 1، صفحه 458 و امالی شیخ مفید صفحه 282 به نقل از امام حسین(ع) آمده که امام علی(ع) در هنگام دفن حضرت فاطمه زهراء(س) فرمود : « بر این مصیبت بزرگ همچون مادرى که فرزند از دست داده مى نالیدم یا رسول الله(ص)، در محضر خداوند دخترت مخفیانه به خاک سپرده شد، حقّش را به زور گرفتند، و آشکارا از ارث خود محروم گشت، و حال آن که هنوز از رحلت تو دیرى نپائیده و یاد تو فراموش نگشته است »
ثالِثاً: المُصنف عَبدُ الرّزّاق جلد 3، صفحه 557 می گوید: « آیا در عصری که عُمر بنِ خطّاب به بهانه جلو گیری از گریه بر میّت تازه گذشته، شبانه و بدون اجازه وارد خانه مردم میشود و زن ها را کتک زده و حجاب از سر آن ها بر میدارد، می توان مجلس عزا داری بر پا کرد...؟! »
9 - چرا مردم مدینه در قبال قتل دختر پیامبر(ص) سکوت کرده و اقدامی نکردند...؟!
اولاً: تاریخ بغدادی جلد 14، صفحه 322 و مَجمَعُ الزّشوائِد جلد 7، صفحه 237 می نویسد: « آیا عمل مردم مدینه ملاک حقّانیّت است یا عمل امیر المؤمنین علی(ع)؟ پیامبر اکرم(ص) فقط در حقّ علی(ع) فرموده: « عَلیٌ مَعَ الحَقُّ وَ الحَقُّ مَعَ عَلیٍ، یعنی: علی با حقّ و حقّ با علی است »
ثانِیاً: مگر مردم مدینه نبودند که در برابر کشتن عثمان و تعرّض به همسر او عکسُ العملی از خود نشان ندادند و اجازه ندادند جنازه او را در قبرستان مسلمانان دفن کنند و مجبور شدند او را در قبرستان یهودی ها دفن کنند تا این که معاویه در زمان حکومتش فقط قبرستان یهودی ها را به قبرستان بقیع متّصل ساحت؟ (تاریخ طبری جلد 3، صفحه 468 و صفحه 438)
10 - چرا در تقوی های قدیم زیاد از جریان شهادت فاطمه(س) خبری نبود ولی انگاری این قضیه اخیراً بیادتان آمده است...؟!
اوّلاً: جوینی از علمای اهل سنّت و ذَهَبی از رسول اکرم(ص) قضیه غصب حقّ فاطمه(س) و شکستن پهلوی آن حضرت و سقط محسن او و شهید نمودن آن بزرگوار را نقل می کند. ( فرائّد السِّبطین، جلد 2، صفحه 34 و35 )
ثانِیاً: حضرت علی(ع) به هنگام دفن فاطمه(س) در خطبه 202 نهج ابلاغه فرمود: « وَ سَتُنْبِئُکَ اِبْنَتُکَ بِتَظَافُرِ أُمَّتِکَ عَلَى هَضْمِهَا، یعنی: به زودى دخترت تو را آگاه خواهد ساخت که امّت تو چگونه در ستمکارى بر او اجتماع کردند، از فاطمه(س) بپرس، و احوال اندوهناک ما را از او خبر گیر، که هنوز روزگارى سپرى نشده، و یاد تو فراموش نگشته »
ثالّثاً: در بند 8 سخن امام حسن و حسین (ع) در باره شهادت حضرت زهراء(س) نقل شد است.
رابِعاً: مرحوم کلینی در کافی جلد 1، صفحه 458 از امام کاظم(ع) نقل می کند که حضرت فرمود: « إِنَّ فَاطِمَةَ(س) صِدِّیقَةٌ شَهِیدَةٌ، یعنی: فاطمه صدیقه و شهیده بود »
خامساً: در طول تاریخ همه ساله در ایّام فاطمیه شیعیان به مناسبت شهادت حضرت زهراء(س) مراسم عزاداری اقامه می کردند و بعد از انقلاب هم این مراسم در بیوت مراجع عِظام و رهبری اقامه می شود.
سادِساً: شهرستانی از علمای سنّی در اَلمِلَلُ وَ النِحَل صفحه 83 می نویسد : « عُمر در روز بیعت به شکم فاطمه زهراء(س) ضربه زد که منجرّ به سقط شدن نوزاد وی از شکمش شد. عُمر ، فریاد می زد این خانه را با هر که در آن است به آتش بکشید و در خانه بجز علی و فاطمه و حسن و حسین(عَلَیهِمُ السّشلام) کسی نبود »
سابِعاً: ابن تِیمِیه حَرّانی در مِنهَاجُ السُّنَّه جلد 4ف صفحه 220 قضیه هجوم به خانه فاطمه زهراء(س) را قبول میکند ولی با توجه به عِنادی که دارد به فکر توجیه آن بر می آید.
طبقه بندی موضوعی
- بانک احادیث موضوعی (۲۷۰)
- حکایات و داستانهای جالب (۴۱۰)
- نگاهی به زندگینامه ائمه اطهار (۲۲)
- آموزه های دینی و مذهبی (۱۲۴۲)
- معرفی و زندگی نامه بزرگان (۱۴۵)
- موضوعات اجتماعی (۷۷)
- اعمال ماهها و روزهای قمری (۱۸)
- سیره و اشعار (۹۴)
- نصایح و معجزات (۱۰۶)
- مناظرات (۵۱)
- مناسبتهای اسلامی (۳۲)
- اجتماعات دینی و مذهبی (۱۹۱)
- اطلاعیه ها (۷۷)
- بانک پیامک ها (۱۵۰)
- گوناگون (۹۴)
- شهدا و دفاع مقدس (۹۵)
- تصاویر و مراسم محله صادقیون (۸۹)
- شعر و دلنوشته های مذهبی (۱۱۹)
- امامزاده سیدجلال الدین اشرف (۱۴۵)
- امامزاده سید کافی علیه السلام (۱۸)
آخرين مطالب
-
اطلاعیه
شنبه ۴ آبان ۱۳۹۸ -
خدمت رسانی موکب امام علی علیه السلام منطقه نوق رفسنجان
جمعه ۳ آبان ۱۳۹۸ -
گزارش تصویری از تجمع عزاداران اربعین حسینی درامامزاده سیدجلال الدین
دوشنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۸ -
راهپیمایی جاماندگان اربعین از روستاهای مجاور به سمت امامزاده سیدجلال الدین اشرف
پنجشنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۸ -
مراسم زیارت عاشورا دردهه اول محرم منزل جانبازحاج علی طاهری
دوشنبه ۲۵ شهریور ۱۳۹۸ -
همایش شیرخوارگان حسینی در امامزاده سیدجلال الدین اشرف برگزارشد
شنبه ۱۶ شهریور ۱۳۹۸ -
سومین یادواره شهیدان اکبری برنا و رنجبرمحمدی برگزارشد
دوشنبه ۱۱ شهریور ۱۳۹۸ -
عیوب ساختاری
جمعه ۱ شهریور ۱۳۹۸ -
مراسم جشن عیدسعید غدیر در امامزاده سید جلال الدین اشرف برگرارشد
چهارشنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ -
یادواره شهدای غواص وگرامیداشت شهیدان بهامین علیرضایی جعفرآبادنوق برگزارشد
يكشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۸
پربازديدها
-
۱۸۵۷۴ -
۱۲۷۱۷۰ -
۶۵۳۴ -
۵۵۹۰ -
۴۳۷۴ -
۴۳۴۵ -
۴۷۲۸ -
۳۴۷۴ -
۳۶۴۷ -
۳۳۷۵
نظرات (۰)
هیچ نظری هنوز ثبت نشده است