پنجشنبه, ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳، ۰۲:۵۶ ب.ظ

درباره سايت

پایگاه مذهبی دارالصادقیون

اللّهُمَّ صَلِّ عَلى جَعْفَرِ بْنِ مُحَمَّدٍ الصَّادِقِ خازِنِ العِلْمِ الدَّاعی إِلَیْکَ بِالحَقِّ النُّورِ المُبِینِ،. اللّهُمَّ وَکَما جَعَلْتَهُ مَعْدِنَ کَلامِکَ وَوَحْیِکَ وَخازِنَ عِلْمِکَ .
هدف از خلقت عالم معرفت و عبادت خداوند متعال است, و غرض از بعثت انبیاء از آدم تا خاتم تحقق آن است, رسول خدا (صلی الله علیه و آله و سلم) برای تعلیم و تربیت بشریّت به معرفت و عبادت ,قرآن و کسی که نزد او علم تمام قرآن است به یادگار گذاشت.
هرچند حوادث روزگار نگذاشت مفسّر معصومِ قرآن, پرده از حقایق کتاب خدا بردارد ولی در فرصت کوتاهی که برای ششمین اختر فرزوان آسمان هدایت پیش آمد,شاهراه مذهب حق را برای رهروانِ از خلقت باز کرد , و فطرت تشنه انسانیت را به آب حیات عبادت و معرفت سیرآب کرد.
امید است پیروان مذهب حق روز عزای آن حضرت, آنچه در توان دارند در مراسم سوگواری انجام دهند تا مشمول دعای مستجاب او شوند که فرمود((رحم الله من احیی امرنا)) رحمتی که سرمایه ی سعادت و وسیله ی نجات از شدائد برزخ و قیامت است.
در راستای جنگ نرم و عمل به فرمایشات رهبر معظم انقلاب و مقابله با تهاجمات فرهنگی که ایمان مسلمین را نشانه رفته است و سعی در تخریب عقاید و افکارمان دارد در فضای مجازی پایگاه مذهبی دارالصادقیون را در سرزمین تکریم مقام عالی امام صادق علیهالسلام شهرستان رفسنجان (دارالصادقیون) ،راه اندازی نموده ایم.که وظیفه خود را در قبال احیای اندیشه های والای اهل بیت(علیهم السلام) و حفظ ارزش ها و دفاع از مبانی فکری انقلاب واسلام انجام داده و مطالبی سودمند برای کسانی که جویای حقیقت هستند ارائه نماییم.امیدواریم که شما خوانندگان عزیز با نظرات سازنده خود محبین صادق الائمه علیه السلام را ، در راستای عمل به وظیفه یاری نمایید. این پایگاه در راستای جنگ نرم و تبلیغات حرکت کاروان صادقیه در رفسنجان راه اندازی شده است وبیشتر مطالب آن در خصوص توسل وعشق به اهل بیت و احیای اندیشه های والای اسلام ناب محمدی و تکریم مقام عالی ارباب امام جعفر صادق (علیه السلام) می باشد.
آدرس:استان کرمان ، شهرستان رفسنجان
حسن آباد صادق الائمه علیه السلام نوق
احمدتقی نژاد

بایگانی

پربحث ترين ها

محبوب ترين ها

پيوندها

تصاوير برگزيده

شبکه های اجتماعی

متن زیارت مخصوص امام صادق علیه السلام

آموزه های دینی و مذهبی

متن زیارت مخصوص امام صادق علیه السلام

 بسم الله الرحمن الرحیم

السَّلامُ عَلَیْکَ أَیُّهَا الإِمَامُ الصَّادِقُ. السَّلامُ عَلَیْکَ أَیُّهَا الوَصِیُّ النَّاطِقُ. السَّلامُ عَلَیْکَ أَیُّهَا الفَاتِقُ الرَّاتِقُ. السَّلامُ عَلَیْکَ أَیُّهَا السَّنَامُ الأَعْظَمُ. السَّلامُ عَلَیْکَ أَیُّهَا الصِّرَاطُ الأَقْوَمُ. السَّلامُ عَلَیْکَ یَا مِفْتَاحَ الخَیْرَاتِ. السَّلامُ عَلَیْکَ یَا مَعْدِنَ البَرَکَاتِ. السَّلامُ عَلَیْکَ یَا صَاحِبَ الحُجَجِ وَالدَّلالاتِ. السَّلامُ عَلَیْکَ یَا صَاحِبَ البَرَاهِینِ الوَاضِحَاتِ. السَّلامُ عَلَیْکَ یَا نَاصِرَ دِینِ اللَّهِ. السَّلامُ عَلَیْکَ یَا نَاشِرَ حُکْمِ اللَّهِ. السَّلامُ عَلَیْکَ یَا فَاصِلَ الخِطَابَاتِ. السَّلامُ عَلَیْکَ یَا کَاشِفَ الکُرُبَاتِ. السَّلامُ عَلَیْکَ یَا عَمِیدَ الصَّادِقِینَ. السَّلامُ عَلَیْکَ یَا لِسَانَ النَّاطِقِینَ. السَّلامُ عَلَیْکَ یَا خَلَفَ الخَائِفِینَ. السَّلامُ عَلَیْکَ یَا زَعِیمَ الصَّالِحِینَ. السَّلامُ عَلَیْکَ یَا سَیِّدَ المُسْلِمِینَ. السَّلامُ عَلَیْکَ یَا کَهْفَ المُؤْمِنِینَ. السَّلامُ عَلَیْکَ یَا هَادِیَ المُضِلِّینَ. السَّلامُ عَلَیْکَ یَا سَکَنَ الطَّائِعِینَ. أَشْهَدُ یَا مَوْلایَ أَنَّکَ عَلَمُ الهُدَى، وَالعُرْوَةُ الوُثْقَى، وَشَمْسُ الضُّحَى، وَبَحْرُ النَّدَى، وَکَهْفُ الوَرَى، وَالمَثَلُ الأَعْلَى، وَصَلَّى اللَّهُ عَلَى رُوحِکَ وَبَدَنِکَ. وَالسَّلامُ عَلَیْکَ وَعَلَى العَبَّاسِ عَمِّ رَسُولِ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَیْهِ وَآلِهِ وَرَحْمَةُ اللَّهِ وَبَرَکَاتُه.

منبع: رهران ولایت 

نظرات (۱۱)

    • پاسخ:

      سلام  از ابراز محبتتان متشکرم 
  1. احسنت بر شما  خدا خیرتان بدهد من چنین زیارتنامه ای در وادی السلام کنار مقام امام صادق دیدم
    • پاسخ:

      اصلاح میکنم  پیام شما را : از خواندن زیارت نامه لذت بردم
  2. مرحوم آیت الله امین عاملی در کتابش پیرامون عقاید وهابیان خبیث می‎نویسد: "اعتقاد وهابیان خبیث  درباره عموم مسلمانان این است که مسلمین پس از ایمان به کفر برگشته‎اند و پس از توحید به شرک گراییده‎اند زیرا آنان در دین بدعت گذاشته‎اند و به جهت زیارت و تبرک جستن به انبیا و صالحین به کفر و شرک روی آورده‎اند لذا جنگ با آنان واجب و ریختن خون آنان و تصرف اموالشان بر مسلمانان (وهابیان) حلال است."
     به خدا من از خواندن این زیارت نامه بهترین لذت را بردم عکسش از متنش زیباتر بود
  3. خدایا...
    دریافته ام کسی که می گوید «برایم دعا کن»...

    از روی عادت نمی گوید...!
    کم آورده است...
    دخل و خرجش دیگر با هم نمی خواند...
    صبرش تمام شده است...
    ولی دردهایش هنوز باقی مانده است ...!

    🍃 مهربانم ...!
    حتما می دانی چقدر دردناک است، شنیدن جمله ی: «برایم دعا کن ...»

    🍃 خدایا کمک کن به کسی که...

    هنوز هم به معجزه ی کرامتت ایمان دارد...

    آمین یا رب العالمین🌹
  4. پیاده رفتن زائر به حرم امامان علیهم السلام، نه تنها نمادین است بلکه ارزش ذاتی نیز دارد، راجع به حرم امام حسین و حضرت رضا علیهما السلام ؛ تصریح هست و در مورد بقیه ائمه علیهم السلام نیز به عموماتی که وجود دارد اثبات می شود.

    پیاده‌روی ، تنها کسب آمادگی جسمی نیست، روحِ انسان در جریان این پیاده‌روی، تمرین می کند و آماده تر می شود . پیاده‌روی یک فرصت عجیب و استثنایی است که نباید آن را از دست داد، هر یک قدمی که انسان در این مسیر نورانی بر می‌دارد، پاک کننده آلودگی‌های روحِ انسان است. در روایت داریم، کسی که از زیارت حرم اباعبدالله(علیه السلام) باز می‌گردد، گناهان گذشته او بخشیده می‌شود و روح او پاک و مطهر می‌شود.

    مَنْ‏ خَرَجَ‏ مِنْ‏ مَنْزِلِهِ یرِیدُ زِیارَةَ قَبْرِ الْحُسَینِ بْنِ عَلِی ص إِنْ کانَ مَاشِیاً کتَبَ اللَّهُ لَهُ بِکلِّ خُطْوَةٍ حَسَنَةً وَ مَحَى عَنْهُ سَیئَةً حَتَّى إِذَا صَارَ فِی الْحَائِرِ کتَبَهُ اللَّهُ مِنَ الْمُصْلِحِینَ الْمُنْتَجَبِینَ [الْمُفْلِحینَ الْمُنْجِحِینَ‏] حَتَّى إِذَا قَضَى مَنَاسِکهُ کتَبَهُ اللَّهُ مِنَ الْفَائِزِینَ حَتَّى إِذَا أَرَادَ الِانْصِرَافَ أَتَاهُ مَلَک فَقَالَ إِنَّ رَسُولَ اللَّهِ صلی الله علیه و آله یقْرِۆُک السَّلَامَ وَ یقُولُ لَک اسْتَأْنِفِ الْعَمَلَ فَقَدْ غُفِرَ لَک مَا مَضَى»

    امام صادق(علیه السلام) به یکی از اصحابشان می‌فرمایند: «کسی که به قصد زیارت امام حسین(علیه السلام) از منزلش خارج شود، خداوند بابت هر قدمی که برای زیارت اباعبدالله(علیه السلام) بر می‌دارد، یک حسنه برایش می‌نویسد و یک سیئه از او محو می‌کند. وقتی که به حرم می‌رسد، خداوند او را جزء صالحین برگزیده می‌نویسد. وقتی مناسک او تمام شد، خداوند نام او را جزء فائزین می‌نویسد. وقتی می‌خواهد بازگردد یک فرشته الهی در مقابل او قرار می‌گیرد و می‌گوید: رسول خدا(صلی الله علیه و آله) به شما سلام می رساند، و پیغام می دهد که عمل را از سرگیر که گذشته‌ات بخشیده شده
  5.  یکى دیگر از نکات ارزشمند در زیارت که باعث پاداش بسیار آن مى شود سازندگى روحى و معنوى آن است. انسان زائر خویش را چون در محضر انسانى وارسته، ملکوتى مى یابد و احساس سنخیت روحى و معنوى مى کند شایسته چنان مرتبه اى مى شود.
    رسول خدا(صلى الله علیه و آله) فرمودند: «اى على کسى که من را در حال حیات یا پس از مرگ زیارت کند یا به زیارت تو و دو فرزندت در حال حیات و پس از آن آید من ضامنم که در روز قیامت او را از وحشت ها و سختى هاى آن روز رهانیده تا جایى که از نظر درجه و مقام با من باشد» 
  6. ما اگر بدانیم خداوند دوستمان دارد ما هم خدا را بیشتر دوست خواهیم داشت. اگر بدانیم و بفهمیم که رسول خدا (صلی الله و علیه وآله) و اهل بیت (علیهم السلام) به ما شیعیان عنایت و محبت دارند و این علاقه را بارها نشان داده و اظهار کرده اند، محبت عترت در دل ما بیشتر خواهد شد.ما مطمئنیم با خواندن زیارت امام صادق هم ما را دوست دارد
  7. زینب جعفر زاده

    از حضرت صادق علیه السلام روایت شده که فرمود هر که مرا زیارت کند گناهانش آمرزیده شود و فقیر و پریشان نمیرد و شیخ طوسى رَحَمهُ اللّهُ در تهذیب از حضرت امام حسن عسکرى علیه السلام روایت کرده که هر که زیارت کند امام جعفر صادق علیه السلام و پدرش حضرت باقرعلیه السلام را درد چشم نکشد و بیمارى و دردى به او نرسد و مبتلا نمیرد
  8. سمیه جمالی زاده

    این زیارت نامه   کلاسی برای «خودشناسی» و «خود سازی» می گردد، و... زائر شاگردی در این مکتب، و استادانش: «اولیاء الله» ، و کلاسش: «زیارتگاهها» !

    امید است که قبولی در کلاس زیارت، در سایه معرفت و محبت، نصیبمان گردد.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی